یک نفر زمینی

غربت ghorbat

یک نفر زمینی

غربت ghorbat

خودمو زندگیم

قبلنا  آیه  ای در قرآن با مضمون "شیطان عمل های زشت را در نظرشان زیبا جلوه داد " برام خیلی غیرقابل فهم بود .. چجوری میشه که عمل زشت تو نظر آدم زیبا جلوه کنه !  با گذشت سالها تو زندگی خودم برام معنی شد و خیلی وقتا تو ذهنم تکرار میشه .... مصداقش اومد تو زندگی خودم. 


 آیه " مانند دوره جاهلیت  با آرایش و خود آرایی بیرون نیایید" با چیزی که تو ذهن خیلی از ماها جا افتاده زمین تا آسمان فرق داره.. آرایش کنی باکلاس و آپدیتی و بخای بی آرایش باشی میگن امل! برادرزاده 7سالم بیشتر وقتا با رژ لب میره بیرون! یعنی قراره نسل آینده زن های ما چجوری باشن؟؟ از خیلیا که بخارج کشور سفر کردن پرس و جو کردم و همگی به اتفاق گفتن اونجاها خبری از آرایش آنچنانی زنان ایرانی نیست. اکثر خانمها با تیپ ساده و زیبا بیرون میان و نشانی از خودنمایی جنسی و.. تو آدمهای عادی نیست. حالا ما جهان سومیها با تراش دادن صورت و اندام دنبال چی هستیم؟ بخیال خود خیلی هم روشنفکریم! 


قبلنا یه دورانی بود که دوست داشتم یه جای خیلی دور باشم دور از همه .. سالها گذشت و گذشت .. پرت شدم یا شایدم خودمو تبعید کردم به آخر دنیا .. جایی که انگار چند دهه از جایی که بودم عقب تره. تو محک خیلی چیزا قرار گرفتم و فهمیدم چقدر خام و ناپخته ست چیزایی که ادعای داشتنشونو داشتم! دوری از تعصب همچنان برام سخته.. پیش خودم سخته قومیتشونو قضاوت نکنم .. جایی که باید حق رو میگفتم و به ضررم بود نگفتم.. بهم ثابت شده فقط تو موقعیتای خوب و معموله که ادعای انسان خوب بودن رو دارم.


نظرات 4 + ارسال نظر
بلاگر چهارشنبه 11 دی 1398 ساعت 11:30 http://tosan35.blogsky.com

آدما وقتی خودشون را میشناسن که در برابر مسائل و مشکلات زندگی قرار بگیرن ، مثلا دختری که فکر میکنه خیلی مهربون و زندگی دوسته و تحملش بالاست ، وقتی وارد یه زندگی میشه که دست اندازی داره میبینه که راجب خودش درست فکر نکرده ، آزمون واقعی آدمها در مقابل مشکلاته ، نه وقتی که زندگی داره آروم و بی دردسر میگذره.

ممنون از حضورتون. بله حق با شماست

الهه جمعه 29 آذر 1398 ساعت 21:51 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی ۱ دی اپم وقت داشتی یه سر بزن بهم اجی

الهه چهارشنبه 27 آذر 1398 ساعت 19:52 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی نمیدونم چی بگم اجی ولی سکوت کنم بهتره

اسماعیل بابایی چهارشنبه 27 آذر 1398 ساعت 11:00 http://fala.blogsky.com

درسته؛ خیلی از مفاهیم رو با گذشت زمان یا به دست آوردن یه تجربه یا با یه اتفاق می شه درک کرد.
بحث آرایش و ... متاسفانه باعث هم شکل شدن آدم های جامعه مون شده! اما به نظرم باید به دلایلشون هم توجه داشت؛ چه طور شد که این طور شد!

بله واقعا هم جای تاسف داره که هویت آدما هم تعریف شده است اونم به یه شکل خاص

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.